Сьогодні проблема безпеки розглядається, як базисна потреба людини, тому на заклад дошкільної освіти покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя.
Для проведення «Тижня безпеки дитини» був розроблений план заходів, який охоплював наступні аспекти:
- розуміння цінності власного життя і здоров’я;
- правил поведінки підчас сигналу «УВАГА ВСІМ!»
- правил безпечної поведінки на ігрових і спортивних майданчиках;
- правил безпечного перебування на вулицях;
- правила поводження з незнайомими людьми;
- уявлень про небезпечні для життя та вибухонебезпечні предмети;
- уявлень про стихійні природні явища (повінь, землетрус, гроза, буря);
- правил обережного поводження з ліками;
- відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму і правил пожежної безпеки;
- правил поведінки під час повітряної тривоги та з незнайомими предметами.
- Під час «Тижня безпеки дитини» проводилась робота за такими темами:
- «Сигнал Увага всім!» (правила поводження у надзвичайних ситуаціях, правила мінної безпеки)
- «Екологознайко» (стихійні лиха, безпека в природі)
- «Зелений вогник» (правила дорожнього руху та поведінки на вулиці, у транспорті)
- «Захисти себе сам» (правила користування електричними й газовими приладами, пожежна безпека)
- «Бережіть здоров’я діти!» (правила поведінки підчас відпочинку та запобігання харчовим отруєнням. З метою поліпшення якості освітнього процесу педагоги використовували різні методи:
- словесні – пояснення, бесіди, розповіді, художнє слово, педагогічна оцінка ситуації;
- практичні – сюрпризні моменти, проблемні ситуації, ігри та вправи, квести, геокешинги, естафети;
- наочні – спостереження, мнемо таблиці, розглядання ілюстрацій, застосування інформаційно – комунікаційних технологій (перегляд мультимедійних презентацій). В ході Тижня безпеки були організовані різні форми роботи:
- конкурс дитячих малюнків з БЖД ( І місце зайняли – група №5 (5 – й рік життя), ІІ місце – група №3 (4 – й рік життя), ІІІ місце – група №7 (6 – й рік життя));
- лялькова вистава «Пригода в лісі»;
- фізкультурні розваги (естафети – змагання): «Про свою безпеку дбай, обачні ігри вибирай» (молодші групи), « Навчимо Пазлика безпечній поведінці» (середні групи), «Тренування юних пожежників» (старші групи);
- розвага (моделювання правильної поведінки ) «Про правила дорожнього руху або Клякса, знову проти»;
- практичний тренінг з евакуації дітей та працівників ЗДО з теми: «Пожежа в спортивній залі ЗДО» - практично опановували правильний алгоритм дій у разі пожежі, відпрацьовували навички поведінки; Заплановані заходи були конкретними, та пізнавальними, цікавими не лише для дітей, а й для їхніх батьків, які брали участь у «Тижні безпеки дитини».